Ügyvéd nélkül, a Chatbox segítségével perelhető akár 25.000 dollárra is az Equifax

Az Equifax egyéni hitelminősítő ügynökség ellen indított hacker-támadás 143 millió amerikai ügyfelet érintett, ami az USA népességének 44 százalékát jelenti. Ha ez önmagában nem lenne elég súlyos, az Equifax több mint egy hónapot várt arra, hogy beismerje az adatlopást. A többmillió károsultat most egy chatbot segíti, aminek segítségével a kisértékű követelések bíróságán a károsultak anélkül is perelhetnek, hogy ügyvédet kellene felfogadniuk.

A DoNotPay (kb. NemFizetek) nevű chatbottal a kisértékű követelések bíróságán azok a károsultak is maximális kártérítésre perelhetik az Equifaxot, akik felperesként már részt vesznek az Equifax ellen folyó csoportos keresetben. A maximális kártérítés összege kisebb államokban, mint Rhode Island vagy Kentucky 2.500 dollártól indulnak, míg például Tennesseében ez az összeg már eléri a 25.000 dollárt is.

A chatbot júliusban vált elérhetővé mind az 50 amerikai államban, és eleinte azzal vált híressé, hogy a parkolási cédulák ügyintézésében segítette a felhasználókat. Az új frissítéssel azonban a chatbotot kifejlesztő Joshua Browder szerint a DoNotPaynak most egy sokkal nagyobb feladattal kell megbirkóznia. „Remélem, hogy a termékünk egy idő után helyettesítheti az ügyvédeket, és hogy ha eléggé sikeres lesz, akkor csődbe viszi az Equifaxot.” – nyilatkozta Browder, aki maga is a 143 millió károsult egyike.

A chatbot persze nem tölt ki helyettünk formanyomtatványokat, ezeket továbbra is nekünk kell megtenni. Ezen kívül nem jelenik meg a bíróságon sem, hogy védő ügyvédként érveljen az igazunk mellett. Az előbbieken kívül pedig további fejfájást okoz, hogy az Egyesült Államokban lévő kisértékű követelések bíróságai államonként eltérőek.

Scott Nelson ügyvéd, a Public Citizen érdekképviseleti szervezettől,

nincs meggyőződve arról, hogy a chatbot sikeresen megnyerhet egy pert.

„Senki sem hiheti el azt, hogy ez valamiféle csodaszer. Egy-egy ügy megnyeréséhez többre van szükség, mint néhány formanyomtatvány kitöltése, még a kisértékű követelések bíróságain is.”

Mégis, a chatbottal való társalgás a barátságos kék képernyőn sokat segíthet. Mindössze a nevünk és lakcímünk megadására van szükség, ezután pedig a chatbot 8 oldalas peres dokumentációt készít PDF formátumban, amit már csak ki kell nyomtatni, majd végül kitölteni.

Úgy tűnik, hogy az Equifax felveszi a kesztyűt, és a chatbotok általi segítség nem sokat árthat nekik. Peter Vogel, peres és tranzakciós ügyvéd szerint az Equifax harcolni fog mind a csoportos kereset, mind a kisértékű követelések bíróságain is. „Ez nem feltétlen jelenti azt, hogy az Equifaxnak áll a zászló, viszont tekintve, hogy 143 millió magánszeméllyel állnak szemben, azt gondolom, hogy az Equifax majd minél bonyolultabbá akarja tenni ezt az egészet a fogyasztók számára”.

Az eredeti cikk itt olvasható.

Jegyzetek

A kép forrása: itt.

*** Wulters Kluwer logo A Jog és Innováció rovat támogatója a Wolters Kluwer

***

Ha nem szeretnél lemaradni a további írásainkról, kövesd az Ars Bonit a facebookon.