Még mindig nem fordítanak kellő figyelmet a cégek az adatvédelemre

Idén lép hatályba a GDPR, az európai uniós adatvédelmi rendelet, mellyel a napokban mi is többször foglalkoztunk. Tegnap Környei Mátyás tartott előadást a meetupunkon a témáról, ma pedig a DLA Piper hozta nyilvánosságra azt a felmérését, mely szerint a megkérdezett vállalatok mindössze 34,4 %-a ügyel arra, hogy működésük összhangban legyen a GDPR-ral. A legnagyobb problémát pedig a személyes adatok kategorizálása jelenti a piacon.

Elkészült a DLA Piper globális jogi tanácsadó második adatvédelmi jelentése, amelyből kiderül, hogy a cégeknek továbbra is komoly problémát okoz megfelelni az egyre nagyobb kihívást jelentő globális adatvédelmi szabályozásoknak. Különösen igaz ez a 2018. május 25-én hatályba lépő európai uniós adatvédelmi rendelettel (GDPR) kapcsolatban, amelynek előírásait sok cég még mindig nem tudja teljesíteni.

A több mint 200 válaszadó részvételével és a Data Privacy Scorebox online kérdőív segítségével készült online felmérés közzétételének apropóját a 2018. január 28-án tartott Nemzetközi Adatvédelmi Nap adja.

Környei Mátyás Ebook-ját innen le is tudod tölteni: Arsboni-ebook-GDPR-megfeleléshez

A DLA Piper 2016 januárjában indította el Data Privacy Scorebox-ot azzal a céllal, hogy segítse a vállalatokat a saját és a versenytársak adatvédelmi helyzetének értékelésében. A felmérés során a válaszadók számos kérdést kapnak adattárolási és adatfelhasználási módszereikkel, illetve az ügyfelek jogainak tiszteletben tartásával kapcsolatban. Ezek alapján készül el a jelentés, amely egyrészt százalékos értékeléseket, illetve ajánlásokat is tartalmaz.

“Egy évvel az első jelentésünk elkészülte után még mindig tisztán látszik, hogy sok vállalkozás nem érte el a kellő érettségi szintet az adatvédelem tekintetében. Ez a megállapítás egyaránt igaz valamennyi szektorra, illetve cégméretre. Azt is érdemes megjegyezni, hogy az előírások teljesítése egyenetlen: bizonyos követelményeknek jellemzően könnyebben, másoknak nehezebben felelnek meg a társaságok. Éppen ezért arra kell törekednie a cégeknek, hogy képesek legyen következetesen teljesíteni az adatvédelmi előírásokat, ha nem akarnak kudarcot vallani a GDPR és más szabályozások alkalmazása során” – fogalmazott Patrick Van Eecke, a DLA Piper adatvédelmi csoportjának globális társelnöke.

Az uniós adatvédelmi rendelet (GDPR) olyan gazdasági társaságok adatkezelési folyamataira vonatkozik, amelyek vagy az EU területén működnek, vagy az EU területén kívül működve nyújtanak szolgáltatásokat EU-s illetőségű magánszemélyek részére.

A cikk a DLA Piper sajtóközleménye alapján készült.

A kép forrása: itt.

*** Wulters Kluwer logo A Jog és Innováció rovat támogatója a Wolters Kluwer

***

Ha nem szeretnél lemaradni a további írásainkról, kövesd az Arsbonit a Facebookon. Videós tartalmainkért pedig látogass el a Youtube csatornánkra.

MEGOSZTÁS