Szoftverek jogászoknak: nem a díszkötés a lényeg!

A jubileumi alkalom után, büszke szülőként vágtunk bele a következő, már szépen cseperedő meetup szervezésébe. A XI. eseményünk a jogi szoftverek hasznosságáról, alkalmazásáról szólt. A három előadó segítségével választ kaptunk arra, hogy miért fontos haladni a korral, mitől lesznek elengedhetetlenek a legal szoftverek. Valamint, hogy a tartalomra kell figyelni a külsőségek helyett!

A képen Gönczi Geri és Molnár Benedek látható

Az első pár percben a szokásokhoz híven bemutattuk számotokra, hogy az elmúlt egy hónapban milyen izgalmas programokkal készültünk számotokra. Nagy sikerrel zajlott le a gyakornoki program záróeseménye, teltházzal működött a karriertanácsadás az Arsboni-Pázmány Állásbörzén, és a figyelmetekbe ajánlottuk az idei cikkíró pályázatot is, amire még június 30-ig jelentkezhettek! Apró intermezzóként Geritől CEU-s tanulmányaira tekintettel egy meglepetés whisky keretében átvettük a meetup-házigazdaság stafétabotját.

 

Nehéz a reform

Ezután Homoki Péter az eperHelper fejlesztője beszélt az ügyvédek és az IT világáról. Előadásában szó volt az arról, hogy a jó szoftver feladata a jogászok támogatása és a felmerülő igények kielégítése. A cél az, hogy ki lehessen szervezni az adminisztrációs munkákat a praxismenedzser programoknak. Meg kell találni az olyan típusú feladatokat, amiket rövidíteni lehet ezáltal. Ilyenek például a számlázás, a dokumentum-kezelés és az ügykezelési tevékenység, iratok menedzsmentje. Így növelni lehet a hatékonyságot és a minőséget, így lehet kiszolgálni a változó ügyféligényeket.

A közigazgatás digitalizációja is szóba került.

Az elektronikus ügyintézés után a következő lépés a perrendtartás megreformálása lehetne. A határidőket, valamint az egyes folyamatokat „észben” tartó szoftver figyelmeztetné az ügyvédeket az esedékes lépésekről. Homoki Péter külön kiemelte, hogy ezek a fejlesztések rengeteg pénzt és időt igényelnek, ezért nehézkes a bevezetésük, elterjesztésük.

Homoki Péter előadás közben

Szükség van a változásra

A következő előadó páros Sárhegyi István, ügyvédjelölt, a Sárhegyi és Társai Ügyvédi Irodából, és Kiss Viktor Synerinsoft Kft. ügyvezetője volt. István felvezetésképpen elmondta, hogy szerinte az ügyvédség és az ügyvédi munkakör megváltozott és folyamatosan változik. Ezzel együtt viszont

„nehéz lenyomni a különböző szoftvereket az ügyvédek torkán.”

Sokan például még mindig nem szeretik beírni a munkájukat a tevékenységi naplóba, mert ezt időpocsékolásnak és méltatlannak tartják. A kulcs az új generáción van, aki már máshogy gondolkodik, más megoldásokat keres. Aztán a Sárhegyi és Társai Ügyvédi Iroda fokozatos fejlődéséről és a felmerülő menedzsmenti problémákról beszélt, ami az összes feltörekvő irodát érinti. Ilyenkor a nagy vízválasztó kérdés az, hogy a cég vásárolja vagy fejleszti a szoftvert. Elmondta, hogy ők a fejlesztés mellett döntöttek, majd átadta a szót Kiss Viktornak, akivel már három éve együtt dolgozik az iroda és különböző informatikai eszközökkel segíti annak működését.

Sárhegyi István előadás közben

Viktor két, ügyvédi irodákat is érintő problémával kezdte az előadását és a készülő szoftverjükről beszélt.  Az első probléma a növekedéssel kapcsolatos munkaszervezési nehézségek, amik a menedzsmentet érintik. A tech cégeknek, programozóknak olyan megoldást kell nyújtaniuk, ami megoldja ezt a nehézséget az automatizáció segítségével. A projectfeladatok így átláthatóbbak, a teendők eloszthatók lesznek és ha kiesik valaki, akkor a munkája egyszerűbben átadható. Ezzel növekszik a hatékonyság, a gyorsaság és az ügyfélelégedettség is. A másik nagy probléma az információvesztés, megszakad az információs lánc és lemaradunk a határidőkről. Az Excel táblázat egy bizonyos mennyiségű adat fölött már nem hatékony, valamint nem interaktív. A cél egy központi adattár, amiben bárhonnan meg lehet nézni azt, amire szükségünk van.

Ezzel a módszerrel az adatvesztés is minimalizálható. A program még csak tesztfázisban van, a részletek üzleti titoknak minősülnek. Annyit azért elárult, hogy egyszerű, univerzális és könnyen átalakítható lesz a szoftver, így az ügyvédi irodákon túl a piac többi szereplőjét is el tudják érni vele.

Kiss Viktor előadás közben

Az előadás után következtek a kérdések, amik főleg a szoftverekkel kapcsolatos igényekre és a gyakorlati alkalmazásukra irányultak. Ezután a kötetlen beszélgetés jött egy kis pogácsa és fröccs társaságában. A részvevők már tudják, hogy elsőre akármennyire is félelmetes vagy idegen lehet egy szoftver alkalmazása, valójában nem az. A jogászoknak érdekükben áll a használata, akár díszdobozban van, akár nincs!

Az eseményről készült fotókat itt tudjátok megnézni! A meetupok között is számos innovatív hírrel jelentkezünk az Arsboni Lawtech Közösség facebook csoportban, valamint az Arsboni Lawtech facebook oldalon. Csatlakozzatok!

*** Wulters Kluwer logo A Jog és Innováció rovat támogatója a Wolters Kluwer

***

Ha nem szeretnél lemaradni a további írásainkról, kövesd az Ars Bonit a facebookon.